Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011

Πως θα κάνετε οικονομία στα καύσιμα

ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ

Από Christophe Bajot - 14 Φεβρουαρίου 2008
Diesel ή αμόλυβδη, οι τιμές στην αντλία καίνε... Όμως, η χρήση του αυτοκινήτου είναι απαραίτητη για τους περισσότερους από εμάς. Υπάρχουν εδώ ορισμένες συμβουλές που μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον λογαριασμό.

1. Ξεκινήστε σιγά!

Στα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής μας ο κινητήρας θα καταναλώσει περισσότερο(Μετά από μελέτη, 30 έως 35 % υπερκατανάλωση παρατηρείται στα 2 πρώτα χιλιόμετρα στην πόλη).
Από το ξεκίνημα, μπορείτε να ελέγξετε την κατανάλωση δίνοντας το χρόνο στον κινητήρα σας να «ζεσταθεί». Χρειάζονται περίπου 5 χιλιόμετρα, για να πιάσει την ιδανική του θερμοκρασία: αποφεύγετε τις απότομες επιταχύνσεις και διατηρήστε μια μικρή ταχύτητα. Όχι μόνο θα διατηρήσετε χαμηλά την κατανάλωση, αλλά συγχρόνως θα μειώσετε και την εκπομπή ρύπων, διότι η καύση γίνεται καλύτερα!
Εάν το αυτοκίνητό σας διαθέτει
Starter, μην το αφήνετε ανοιχτό πολύ ώρα. Μπορείτε μάλιστα να το μειώνετε σταδιακά, στα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής σας.
Συμβουλή: Ο καλύτερος τρόπος για την προθέρμανση του κινητήρα σας είναι η κίνηση. Ξεχάστε τη συνήθεια να ζεσταίνετε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας στο ρελαντί πριν την αναχώρηση, ακόμα και τον χειμώνα!



2. 10 km/h λιγότερο = 10 % οικονομία

Γνωρίζατε ότι θα μπορούσατε να κάνετε πραγματική οικονομία στα καύσιμα, αν απλά τηρούσατε τα όρια ταχύτητας? Πράγματι, η κίνηση με 100 km/h αντί για 90 km/h επιφέρει μια αύξηση της κατανάλωσης κατά 10%! Και μια μικρή επιτάχυνση στα 120 km/h? Ακόμα και 20 % επιπλέον κατανάλωση!
Πάνω από τα 120, κάθε φορά που θα επιταχύνουμε κατά 10
km/h, ο κινητήρας σας καταναλώνει μέχρι 1 λίτρο επιπλέον στα 100 km ! Στην διαδρομή Παρίσι-Λυόν, κερδίζετε 18 λεπτά με ταχύτητα 130  km/h, αντί για 120…. αλλά θα έχετε επιβάρυνση από 3,5 έως 4,5 λίτρα καυσίμου(ανάλογα με το αυτοκίνητο) !
Γενικώς, κατά την διάρκεια της επιτάχυνσης και φρεναρίσματος ένα αυτοκίνητο καταναλώνει περισσότερο. Μπορείτε να εξοικονομήσετε μέχρι 40% καυσίμου μειώνοντας απλά την ταχύτητα και χρησιμοποιώντας μια λογική οδήγηση, χωρίς απότομες αυξομειώσεις.
Μερικές απλές συμβουλές: Προβλέπετε τις συνθήκες οδήγησης (μην επιταχύνετε αν πρόκειται να φρενάρετε λίγα μέτρα μακρύτερα στο κόκκινο φανάρι ή ένα σταματημένο αυτοκίνητο), χρησιμοποιείτε το φρένο κινητήρα και κυρίως, τηρείτε τις αποστάσεις ασφαλείας…


3. Κλείστε τον κινητήρα αντί του ρελαντί

Ένας κινητήρας που δουλεύει στο ρελαντί καταναλώνει από 1,1 έως 4 λίτρα την ώρα. Εάν λοιπόν πρόκειται να σταματήσετε για περισσότερο από 1 λεπτό, είναι καλύτερο να σβήσετε τον κινητήρα. Πράγματι, ένας κινητήρας στο ρελαντί για 30’’ καταναλώνει περίπου το ίδιο με ένα κινητήρα στην εκκίνηση! Αποφεύγετε γενικώς, να κινείται ο κινητήρας στο ρελαντί ή με πολλές στροφές: μην αυξάνετε την ταχύτητα, θα έχετε έτσι πάνω από 20% οικονομία στα καύσιμα!
Η συμβουλή: Απαλλαγείτε από την κακιά συνήθεια να επιταχύνετε τον κινητήρα σας, αυξάνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου στο έπακρον. Αν κρατάτε τις πρέπουσες αποστάσεις από το όχημα που προπορεύεται, έχετε την ευχέρεια να επιταχύνετε προοδευτικά πριν το προσπεράσετε.



4. Προσοχή στις σχάρες και τις βάσεις ποδηλάτων!

Όσο βαρύτερο είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο περισσότερο καταναλώνει… Αποφεύγετε λοιπόν να κουβαλάτε άχρηστα αντικείμενα στο πορτμπαγκάζ και κυρίως, μην αφήνετε μονίμως την σχάρα στην οροφή του αυτοκινήτου σας: στα 80 km/h, η σχάρα αντιπροσωπεύει μια αύξηση της κατανάλωσης, περίπου 0,7 λίτρα στα 100 km.
Γενικώς, σχάρες, μπαγκαζιέρες και βάσεις ποδηλάτων, αντιστοιχούν σε μια αύξηση της κατανάλωσης της τάξεως του 10% έως 20%.  Προτιμάτε τα συστήματα που τοποθετούνται στο πίσω μέρος: ένα ποδήλατο π.χ. τοποθετημένο στην οροφή, μπορεί να σας επιφέρει μια κατανάλωση 3 λίτρων επιπλέον στα 100
km !


5. Καθαρός κινητήρας και λάστιχα σωστά φουσκωμένα

Οτιδήποτε ρυπαίνει τον κινητήρα σας θα επηρεάσει την λειτουργία του και θα επιφέρει μια υπερκατανάλωση. Κάντε σωστά τα σέρβις (ακολουθώντας τις οδηγίες του κατασκευαστή): αλλαγή λαδιών, φίλτρου αέρος, καθαρότητα των μπουζί … Ένα λερωμένο φίλτρο μπορεί να σας αυξήσει κατά 3% την κατανάλωση!
Κυρίως, προσέξτε την κατάσταση των ελαστικών σας: λάστιχα ξεφούσκωτα μπορεί να αυξήσουν κατά 5% την κατανάλωση. Η ενδεδειγμένη πίεση εξαρτάται από το βάρος του αυτοκινήτου και τον τύπο των ελαστικών (η κανονική πίεση αναφέρεται κατά κανόνα στο
manuαl συντήρησης του οχήματος, ή σε πλακέτα τοποθετημένη στη πόρτα του οδηγού). Ελέγξτε την πίεση των ελαστικών σας συχνά (εν ψυχρώ, δηλαδή να μην έχετε διανύσει πάνω από 3 km, πάνω απ’ αυτό θα πρέπει να προσθέσετε 0,3 bars στην αναφερόμενη πίεση.
Γενικώς, είναι προτιμότερο να κινήστε με ελαστικά λίγο παραφουσκωμένα (0,2
bars πάνω από την προβλεπόμενη πίεση) παρά ξεφούσκωτα.


6. Μην υπερβάλλετε με τον κλιματισμό

Ένα κλιματιζόμενο αυτοκίνητο, είναι πιο άνετο… αλλά και πιο λαίμαργο σε καύσιμα! Κατόπιν μελέτης, ένα κλιματιζόμενο όχημα καταναλώνει κατά μέσο όρο, 3 έως 5% περισσότερο από ένα μη κλιματιζόμενο. Στην δε Πόλη  (δηλαδή σε μικρές αποστάσεις, κατά τις οποίες ο κινητήρας συχνά υπολειτουργεί), η υπερκατανάλωση από τη χρήση του κλιματισμού μπορεί να φτάσει έως και 20 ή 25%!
Συμβουλές
για σωστή χρήση του κλιματισμού:
-
Να μην υπερβαίνουμε τους 4 έως 5 °C διαφοράς μεταξύ μέσα και έξω από το όχημα.
- Να μην βάζετε τον κλιματισμό στο αυτόματο.
- Ανοίξτε τα παράθυρα για να διώξετε την ζέστη πριν βάλετε τον κλιματισμό (και κλείστε τα τζάμια μόλις ξεκινήσει).



7. Συγκρίνετε τις τιμές στα βενζινάδικα

Όλοι ξέρουμε ότι οι τιμές στα βενζινάδικα δεν είναι παντού οι ίδιες… Υπάρχουν διαφορές , μέχρι και 10 λεπτά ανά λίτρο, που σημαίνει 4 Εύρο για κάθε 40 λίτρα! Υπάρχουν διευθύνσεις στο Internet, που ενημερώνουν καθημερινά τους καταναλωτές για τις τιμές των καυσίμων στα διάφορα βενζινάδικα. Εναπόκειται σε σας να εκτιμήσετε αν αξίζει να κάνετε την διαδρομή!




8. Βιοκαύσιμα: συμφέρει?

Οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων με diesel το ξέρουν: τους είναι δυνατόν να αναμειγνύουν το καύσιμο με απλά φυτικά έλαια (λάδια από Κόλζα και Ηλιέλαιο), χωρίς να μειώνουν τις αποδόσεις και την καλή λειτουργία του κινητήρα τους. Αρκεί να περιοριστούν σε ένα μείγμα μέχρι 20% φυτικά έλαια και 80% diesel, για τους κινητήρες injection directe (TDI ou HDI), των οποίων οι κεφαλές είναι πιο εύθραυστες … και να αντέχουν στην έντονη οσμή τηγανόλαδου που εκπέμπεται με την καύση αυτού του μείγματος! Αυτή η πρακτική πρέπει να αποφεύγεται τον χειμώνα, γιατί το λάδι πήζει πιο εύκολα από το diesel !
Παράλληλα, εάν τα "
biogasols" είναι διαθέσιμα στα βενζινάδικα των ευρωπαίων γειτόνων μας (Γερμανία και κυρίως Ισπανία), Η Ευρωπαϊκή ντιρεκτίβα που επιτρέπει την εμποριοποίηση, δεν έχει ακόμη μεταφερθεί σε όλες τις χώρες, όπου αυτή η πρακτική θεωρείται παράνομη. Εδώ παίζονται πολλά παιχνίδια με τα διάφορα Λόμπι και κρατικά συμφέροντα που δεν θέλουν να χάσουν εισοδήματα από αυτήν την υπόθεση.



9. Προετοιμάστε το ταξίδι σας

Μια καλή προετοιμασία του ταξιδιού σας είναι πηγή οικονομίας: μελετώντας καλά την διαδρομή σας, έχετε λιγότερες πιθανότητες να χαθείτε στο δρόμο και να κάνετε χιλιόμετρα ασκόπως!  Υπάρχουν πολλές διευθύνσεις Internet μέσω των οποίων μπορείτε να προσδιορίσετε την διαδρομή σας με όσο το δυνατόν λιγότερα χιλιόμετρα, άρα και την μεγαλύτερη οικονομία!
Εξάλλου, υπάρχουν σήμερα και τα
GPS , που εκτός των άλλων διαθέτουν και τη δυνατότητα να επιλέγουν την διαδρομή την πιο «οικονομική»….



10. Μην υπερβάλλετε με τη χρήση του αυτοκινήτου!

Ο καλύτερος τρόπος για να κάνετε οικονομία στα καύσιμα είναι η μη χρήση του αυτοκινήτου! Δεν είναι πάντα απαραίτητο για τις μετατοπίσεις μας... Ξέρετε π.χ. ότι για να κάνετε 3 χιλιόμετρα στην Πόλη, χρειάζεστε:
- 36 λεπτά με τα πόδια
- 12 λεπτά με το ποδήλατο
- 7 λεπτά με το λεωφορείο
- 7 λεπτά με το αυτοκίνητο (αν η κυκλοφορία είναι ήπια και έχετε και μια θέση για παρκάρισμα)
- 27 λεπτά με το αυτοκίνητο (αν η κυκλοφορία είναι μεγάλη και/ή δεν έχετε την δυνατότητα να παρκάρετε).
Χρησιμοποιείτε λοιπόν τα ΜΜΜ κάθε φορά που μπορείτε,  ή ακόμη αν έχετε αγοραφοβία, σκεφτείτε την κοινή χρήση του αυτοκινήτου: μοιραζόμενος το ίδιο αυτοκίνητο, μοιράζεστε και τα έξοδα! Μπορείτε να βρείτε κι εδώ πολλές λύσεις γι’ αυτό το σκοπό, μέσω του
Internet.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου